Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus

  • Jaana Herranen

Abstract

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen oppimisen kannalta tärkeää tutkimuksellista opiskelua erityisesti oppijakeskeisestä näkökulmasta. Artikkelissa tuodaan esille hyötyjä ja mahdollisuuksia tutkimuksellisen opiskelun käyttämiseen opetuksessa, kuten oppilaiden kysymysten hyödyntämiseen oppijakeskeisessä opetuksessa. Lisäksi käsitellään haasteita ja ratkaisuehdotuksia, jotka liittyvät kontekstuaaliseen tutkimuksellisuuteen. Lopuksi esitellään näkemyksiä arvioinnista sekä opettajan tärkeästä roolista tutkimuksellisessa opiskelussa.

Published
2016-09-16
How to Cite
Herranen, J. (2016). Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 27-31. Retrieved from https://www.lumat.fi/index.php/lumat-b/article/view/229
Section
Kemian luonne tieteenä: Kokeellinen ja tutkimuksellinen kemian opiskelu