Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä

  • Eero Jalonen

Abstract

Mallit ja mallintaminen ovat keskeisiä tekijöitä kemiallisessa ajattelussa ja tieteellisen tiedon kehityksessä, joten niiden pitäisi näkyä hyvin myös kemian opettamisessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opettamisen ja oppimisen tukena. Siinä perustellaan molekyylimallinnuksen tarpeellisuus ja tuodaan esille, mitä hyötyä molekyylimallinnuksesta on sekä opettajalle että oppilaalle.

Published
2016-09-16
How to Cite
Jalonen, E. (2016). Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 47-50. Retrieved from https://www.lumat.fi/index.php/lumat-b/article/view/233
Section
Tieto- ja viestintätekniikka kemian opetuksessa: Mallit ja molekyylimallinnus