Kohti mielekästä ja eheyttävää kemian opetusta

  • Outi Haatainen

Abstract

Eheyttävä opetus on uudistuneiden opetussuunnitelmien myötä noussut keskeiseksi opetuksen lähestymistavaksi kemian opetuksessa. Myös tutkimus tukee näkemystä eheyttämisestä potentiaalisena keinona opettaa nyky-yhteiskunnassa ja tulevaisuudessa tarvittavia tietoja ja taitoja. Osana tätä on kattava ymmärrys kemiasta ja sen roolista niin arjessa kuin kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. Ollakseen mielekästä tulisi eheyttävän opetuksen edistää myös oppiaineiden oppimista ja tässä kemian opettajat tarvitsevat tukea, sillä eheyttävän opetuksen merkitystä kemian kannalta ei täysin ymmärretä. Täten mielekkäiden ja oppiaineiden opetusta tukevien eheyttävien opetusmallien ja opettajien täydennyskoulutuksen kehittämiselle on tarvetta.

Published
2016-09-16
How to Cite
Haatainen, O. (2016). Kohti mielekästä ja eheyttävää kemian opetusta. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 63-66. Retrieved from https://www.lumat.fi/index.php/lumat-b/article/view/237
Section
Eheytyvä ja ilmiöpohjainen opetus: Innostavat opetuksen työtavat